Tussenschoolse opvang

Oogappeltjes op de overblijf

Jouw kind luncht gezellig met vriendjes op school terwijl jij kunt doorwerken, dat is het gemak van de tussenschoolse opvang (TSO). Voor de TSO – ook wel overblijf – werken we samen met Stichting Kiekeboe Kinderopvang. Tijdens de overblijf zijn zij verantwoordelijk voor jouw kind.

De dagelijkse opvang is in handen van een van onderstaande coördinatoren. Zij zijn dagelijks op school aanwezig van 11.30 uur tot 13.30 uur.
Susanne Witteveen: susanne@kiekeboe.info
Joris Haver: joris@kiekeboe.info

De coördinatoren worden ondersteund door de overkoepelend manager van Stichting Kiekeboe Kinderopvang, Helga Steenbeek. Met algemene vragen of opmerkingen over de TSO kun je bij haar terecht. Heb je een vraag voor de financiële administratie? Neem dan contact op met Paul van Eerden. Beide medewerkers zijn te bereiken via het e-mailadres tso@kiekeboe.info of telefonisch op 030-6990285.
Alle overblijfmedewerkers hebben een officiële kinder-EHBO cursus gevolgd via Stichting Kiekeboe Kinderopvang. Daarna gaan ze jaarlijks verplicht op herhaling. Wel zo veilig.

Kijk voor actuele informatie over prijzen, strippenkaarten en aanmeldmogelijkheden op de website van Kiekeboe. Vragen en opmerkingen over abonnementen en strippenkaarten kun je ook per mail stellen aan een van de coördinatoren.

Buitenspelen
Om de kinderen de ruimte te geven bij het spelen op het plein gaan ze om de beurt eten. Groep 1 en 2, 5 en 6 gaan eerst buiten spelen van 12.00 uur tot 12.25 uur en eten van 12.25 uur tot 12.55 uur. Groep 3 en 4, 7 en 8 eten van 12.00 uur tot 12.25 uur. Daarna spelen zij buiten tot 12.55 uur. Is het slecht weer, dan zorgt de overblijf voor leuke en uitdagende binnenactiviteiten voor de kinderen. Dat zal meestal in de eigen klas zijn. Voor sommige activiteiten wordt ook het overblijflokaal of de gymzaal gebruikt.

Regels en gedrag – We houden het graag gezellig
Om het overblijven zo plezierig mogelijk te laten verlopen, gelden er een aantal regels:

• Alle kinderen eten in de eigen klassen, onder begeleiding van één van de overblijfmedewerkers
  • Er wordt verwacht, dat kinderen beleefd zijn tegen de overblijfmedewerker en netjes en respectvol met anderen omgaan
  • Kinderen spreken de overblijfmedewerkers aan met juf en voornaam
  • Voordat er gegeten wordt, kunnen de kinderen naar het toilet en hun handen wassen
  • Voor en na het eten wordt er een moment stilte gevraagd om te bidden en te danken
  • De kinderen zitten tijdens het eten aan tafel en mogen dan rustig met elkaar praten
  • Na het eten mogen ze eventueel een snoepje, dat van huis is meegenomen, opeten (geen lollies, chips, etc.) Op het schoolplein mag geen snoep worden gegeten
  • Wie wil, kan na het eten tandenpoetsen.

Gele en rode kaart

Houdt een kind zich niet aan de regels dan gaat de coördinator hierover met hem of haar in gesprek. Afhankelijk van het voorval worden de leerkrachten en/of directie en indien nodig ook de ouders op de hoogte gebracht. Bij herhaaldelijk ongewenst gedrag krijgt een kind een gele kaart. Na twee gele kaarten krijgt het kind een rode kaart. Dit betekent dat het kind een week niet mag overblijven. Bij herhaling van een rode kaart mag het kind een maand niet naar de overblijf. Bij beide kaarten worden de ouders/verzorgers op de hoogte gesteld. De uitreiking van gele en rode kaarten wordt in overleg gedaan met de directie en/of leerkracht maar valt onder de verantwoording van Stichting Kiekeboe Kinderopvang.

Toestemming lunchen buiten de school
Gaat jouw kind naar de overblijf en wil het een keer met een vriendje of vriendinnetje mee naar huis gaan om daar te lunchen? Zorg dan dat je het toestemmingsformulier invult voor de desbetreffende dag. Je vindt het toestemmingsformulier hieronder. Je kunt het formulier ook krijgen bij een van de coördinatoren. Lever het ingevulde formulier op tijd in bij de leerkracht of bij de overblijfmedewerker.
Download het toestemmingsformulier