Het gebouw

In 1949 is de Kerckeboschschool gestart op de huidige locatie. Aanvankelijk was het een zogenaamde Finse School: een houten gebouw, gebouwd als drie-klassige school, die evenwijdig stond aan de Oranje Nassaulaan, later uitgegroeid tot een school in de vorm van een L, waarvan de lange kant stond op de plaats waar nu de buitenberging en de fietsenstalling zijn.

Op 13 oktober 1989 is hiervoor een nieuwe, stenen school in de plaats gekomen. Dit gebouw had zes leslokalen, een speellokaal, een speelhal, een gemeenschapsruimte met podium, een tweetal bergingen, een teamkamer, een directiekamer en uiteraard de benodigde toiletten.

Eind schooljaar 2000-2001 is de school uitgebreid met twee leslokalen, een computerlokaal, een berging (kelder) en een grote teamkamer.

Gedurende het schooljaar 2005-2006 is een etage op de school gebouwd bestaande uit een ruime hal, toiletten, een berging, 2 lokalen en een klein computerlokaal. De twee lokalen zijn in gebruik genomen door de groepen 7 en 8.

Door deze uitbreiding is een lokaal vrijgekomen. Deze wordt gebruikt door de Day a week School.

Gedurende het schooljaar 2020-2021 is de school voorzien van compleet nieuw meubilair. Ook de vloeren zijn vernieuwd. Een impressie van onze school vindt u binnenkort op de website.